РоДоСи - Розумні
“Книги – наставники, що навчають нас без лозини і палки, без слів і гніву, без грошей, без форми; коли не йдеш до них, вони не сплять... не бурчать, якщо ти помилився, і не сміються, коли ти чого-небудь не знаєш... Любов до книг – любов до мудрості”. (Де Бюрі)
Як привити любов до книг, до читання?


Ми для себе знайшли відповідь.
Хочеш подорожувати Європою чи потрапити до табору РоДоСи, що проводитиметься в Карпатах влітку 2019 р. і за нагоди виграти мобільний телефон? Тоді тобі до нас! Тисни на посилання та заповнюй анкету.
https://docs.google.com/forms/
Про конкурсний відбір прохання дочитати до кінця*.
Участь можуть узяти:
• діти Героїв, учасників бойових дій, що залишилися без одного з батьків;
• сироти;
• діти з інтернатів;
• діти, які не знали батька від народження;
• діти з багатодітних сімей;
• діти з малозабезпечених сімей;
• діти, батьки яких займаються волонтерством з 2014 року (не на зарплаті у волонтерських організаціях).
Мета проекту:
• розвиток внутрішнього потенціалу молоді;
• формування світогляду дружнього співіснування в межах однієї держави на прикладі інших європейських країн;
• пізнання культурного надбання європейських країн;
• розвиток аналітичного мислення;
• вивчення мотиваційної поведінки людей;
• формування ціннісних орієнтирів та утвердження національно-патріотичної свідомості підлітків;
• популяризація національної духовно-культурної спадщини;
• підвищення рівня знань про видатних особистостей українського державотворення.
Термін заповнення анкет:
• до 30 вересня включно.
Кількість учасників:
• 100 дітей.
Регіональна задіяність підлітків:
• усі області України.
Тривалість конкурсу:
• з жовтня 2018 до квітня 2019 року.
Кількість завдань:
• кожного місяця, починаючи від жовтня 2018 року до квітня 2019, у перших числах на сторінці “RoDoSy – РоДоСи” публікуватиметься наступне завдання;
• усього 6 завдань.
Куди надсилати виконані завдання:
• кожному учаснику з метою незалежного оцінювання буде присвоєно код;
• виконані завдання у двох екземплярах (один написаний від руки, інший набраний у Word) слід відправити на адресу diasporadityam@gmail.com.
Термін подачі робіт:
• у кожному завданні, опублікованому на сторінці, буде вказано термін подачі.
Чи можна запізнитися з терміном подачі?
• Так, але за не виконане вчасно завдання буде зніматись один бал.
Де будуть опубліковані роботи:
• На кожне завдання буде створено окремий альбом на сторінці “RoDoSy – РоДоСи”, куди адміністратори вкладатимуть закодовані завдання.
• Про оцінку кожної роботи можна буде прочитати в коментарях до фото цього твору.
https://www.facebook.com/
Хто оцінюватиме роботи:
• професійні викладачі, учасники проекту.
Коли буде визначено переможців:
• у квітні.
Які премії чекають учасників:
• перші три місця – екскурсія до Західної Європи;
• 12 наступних місць – десятиденний табір у Карпатах, під час якого буде розіграний мобільний телефон за найкраще продекламований вірш, поему (визначатиметься глядацькими симпатіями);
• решта учасників отримають сертифікати на екскурсію Львовом.
*У дітей, які набрали найбільшу кількість балів і пройшли за конкурсом, будемо перевіряти наявність реквізитів, про які йшлося вище.
Хай щастить!
Розумним!
Добрим!
Сильним!
Збір для конкурсу
Вітаємо переможців Всеукраїнського конкурсу «РòДоСи 2018 – 2019» із заслуженою перемогою!!!
«Саме в школі формуються переможці та щасливі люди» – запевняв Піно Пелегріно (італієць, католицький священик, письменник, автор близько 50 книг, сотень статей та памфлетів, професор педагогіки та психології) .
Джерело: CREDO: https://credo.pro/2014/05/115909
В підтвердження слів Пелегріно наведемо фразу з виступу Генерала Артура Велслі, — герцога Велінгтона, який переміг Наполеона при Ватерлоо (1815), – перед учнями військового коледжу, в якому колись навчався, генерал сказав:
– Дивіться, саме тут було здобуто перемогу при Ватерлоо!
Ми дуже радіємо, що в нашій конкурсній програмі виявили бажання та взяли участь діти зі всієї України.
Цього року переможці Першої премії відкриють для себе чотири країни Європи, а переможці Другої премії проведуть незабутні канікули у заповідній зоні чарівних Карпат з нашими наставниками.
Польові умови — це не тільки весело.
Дитина може навчитися всьому необхідному, а також запастися враженнями на цілий рік вперед, загартувати дух.
Досвідчені інструктори розкажуть і покажуть незвичайні способи виживання на природі, навчать дітей працювати в командах, а наші спеціалісти, професійні психологи, допоможуть їм сконцентруватися на розкритті внутрішнього потенціалу.
Хай щастить вам, РòДоСи!
Нехай серед вас виростуть, щасливі , успішні, креативні, розумні, добрі, сильні дорослі Люди з великої літери на радість нам та на славу Україні!!! Адже у вас заложений величезний потенціал ! Хтозна, можливо серед вас є майбутній Ціхорський, Яцик, Гаврилишин, Шептицький, Біл Гейц, хто знає?…
Хай щастить!!!
Розумним!
Добрим!
Сильним!
З нетерпінням чекатимемо на ваші відгуки про конкурс, поїздку за кордон та про табір в Карпатах.
Телефон за найкраще продекламований вірш Т.Г.Шевченка їде у Волинську область до Сачковської Вікторії
“РоДоСи 2018 – 2019”
ШОСТЕ завдання
Герої творять дійсність – сучасність творить героїв.
- Ознайомтеся з біографією Івана Мазепи та напишіть твір-роздум на одну з тем:
1.1. Гетьман Мазепа – патріот чи зрадник?
http://narodna.pravda.com.ua/history/4b93b7bc5e07b/view_print/
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=996&page=2
https://www.youtube.com/watch?v=s0yQp338qdk
Або
1.2. Мазепинці: український сепаратизм на початку XVIII ст.
Розкрити тему можна на основі скороченої версії твору (див. лінк нижче):
https://www.rulit.me/books/mazepinci-ukrainskij-separatizm-na-pochatku-hviii-st-read-322556-46.html
Повна версія твору тут:
http://chtyvo.org.ua/authors/Subtelny_Orest/Mazepyntsi_Ukrainskyi_separatyzm_na_pochatku_XVIII/
Про Івана Мазепу читайте у Вікіпедії:
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD_%D0%9C%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D0%BF%D0%B0
- Ознайомтеся з біографією Євгена Коновальця та напишіть твір, беручи за основу одну з його цитат:
2.1. “У вогні перетоплюється залізо у сталь, у боротьбі перетворюється народ у націю”. Напишіть твір-роздум “Чому важливо бути нацією, а не народом?”
Або
2.2. “Як не буде в нас сили, не осягнемо нічого, хоч би все найкраще для нас складалося. Як же будемо мати силу, тоді вийдемо побідно з найгіршого лихоліття і здобудемо все, що нам треба”. Обґрунтуйте, про яку силу йдеться в цитаті?
Або
2.3. “Волі українського народу до самостійного життя не знищать ні ворожі тюрми, ні заслання, бо Україна є нездобутнім бастіоном героїв і борців” – прив’яжіть твір-роздум до сьогодення.
Про Євгена Коновальця читайте у Вікіпедії:
- Ознайомтеся з біографією Степана Бандери та напишіть твір, беручи за основу одну з його цитат:
3.1. “Комунізм цілком противний духові української нації”. Чому? Напишіть про це твір-роздум.
Або
3.2. “Хто будує на невластивих для нашого ґрунту світоглядових підвалинах, той, навіть при добрій волі й найкращих змаганнях, не поставить нічого тривкого, тільки помножить руїни”. А які світоглядні підвалини властиві для нас? Напишіть твір-роздум.
Або
3.3. “В усякій боротьбі і в усякій розумній політиці сенс полягає в тому, щоб, жертвуючи малим, частинними позиціями і вартостями, здобути головну мету. В цьому полягає всяка перемога, виграш. А пожертвувані, втрачені вартості — це ціна перемоги. Що більша мета, що тяжче змагання — то більші бувають жертви”. А яка головна мета для України зараз? Напишіть твір-роздум.
Або
3.4. “В кожному ідеологічному чи політичному русі найважливішу роль відіграють два чинники: ідея і людина”. Чи згодні ви з таким твердженням? Напишіть про це твір-роздум.
Або
3.5. “Коли якась група своє існування і свою роботу на українському відтинку спирає в засаді на засоби і на підтримку чужосторонніх чинників, то тим самим вона і її робота стають експозитурою тих чинників в українському житті. Це діється закономірно, без уваги на те, чи це признається, чи приховується і заперечується. Бо ціла робота, її зміст, її напрямок, мусить бути такий, якого собі бажають та на який погоджуються дотичні “спонсори”.Чи потрібні Україні спонсори для розквіту і процвітання, та що таке “людський капітал” – напишіть твір-роздум.
3.6. “Всі течії і групи, які в основу визвольних змагань кладуть орієнтацію на допомогу західних держав і до їхньої політики хотіли б достосовувати українську політику, — йдуть безвиглядними манівцями”. Які цілі переслідують західні держави, надаючи допомогу Україні? Напишіть про це твір-роздум.
Про Степана Бандеру читайте у Вікіпедії:
- Ознайомтеся з біографією Романа Шухевича. Напишіть твір, беручи за основу одну з його цитат:
4.1. “Мудрого – не одурити, чесного – не купити, мужнього – не зламати” . Які риси притаманні особисто вам? Напишіть твір-роздум.
Або
4.2. “Ми боремося не тому, що ненавидимо тих, хто знаходиться перед нами, а тому, що любимо тих, хто у нас за спиною!” Хто у них за спиною? Чи потрібна ненависть до ворога, щоб перемогти? Напишіть твір-роздум.
Або
4.3. “Краще вмерти стоячи, ніж жити на колінах”. Чи згодні ви з висловом? Чому? Напишіть твір-роздум.
Про Романа Шухевича читайте у Вікіпедії:
- «Prometheus» – громадський проект масових відкритих онлайн-курсів.
Учасники, які успішно виконають усі проміжні та фінальні завдання, зможуть отримати сертифікат про завершення курсу з підписом викладача.
УВАГА! Хто отримає такий Сертифікат, повинен надіслати його копію на e-mail diasporadityam@gmail.com – вам одразу буде зараховано 12 балів.
Виберіть та пройдіть один із курсів, що на платформі «Prometheus»:
https://prometheus.org.ua/courses/
Про платформу дивіться тут:
“РоДоСи 2018 – 2019”
П’ЯТЕ завдання
- Фаустівська особистість у романах Уласа Самчука “Волинь”.
Роман “Волинь” у 30-х роках висувався на здобуття Нобелівської премії, та автор не став лауреатом, бо “твори письменників погромленого і пригнобленого народу виявились неконкурентоздатними не за мірою таланту, а через відсутність перекладів, відповідної реклами”.
Джерело: https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=8848
https://knowledge.allbest.ru/literature/3c0b65635a3ad69a5d43a89521306d27_0.html
Читайте твір за посиланням, що внизу:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=224
Про автора читайте за посиланням:
- “Феномен “символічної автобіографії” в романі Ліни Костенко “Маруся Чурай”. Напишіть твір – роздум про те, як ментальність українців створює проблеми в українському суспільстві і як вона відбивається на вашому світосприйнятті.
Історико-філософський соціально-психологічний роман у віршах «МАРУСЯ ЧУРАЙ» критика справедливо назвала енциклопедією духовного життя українського народу у XVII столітті. Ліна Костенко створила роман надзвичайної художньої сили. Переплетіння фактів історичних із фактами особистого життя головної героїні твору дало авторові можливість відтворити широку етнографічну панораму життя в Україні, зобразити ментальність українців і показати проблеми українського суспільства.
http://ukrclassic.com.ua/katalog/k/kostenko-lina/3447-kritika-marusya-churaj-kostenko
Читайте твір за посиланням, що внизу:
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3339
Про автора читайте за посиланням:
- «Біблійна основа зради в романі Івана Багряного «Сад Гетсиманський». Розкрийте тему величі людської в особі головного героя.
У романі “Сад Гетсиманський” (1950), який Володимир Винниченко назвав “великим, вопіющим і страшним документом”, письменник наголосив: “Людина — це найвеличніша з усіх істот. Людина — найнещасніша з усіх істот. Людина — найпідліша з усіх істот.
Як тяжко з цих трьох рубрик вибрати першу для доведення прикладом».
Читайте твір за посиланням, що внизу:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=29
Про автора читайте за посиланням:
- Жоден сатана не має такої сили, як прості люди у час заздрості, ненависті і помсти
4.1. Напишіть твір – роздум «Як людська заздрість здатна згубити не тільки людське щастя, а й життя».
АБО
4.2 Розкрийте тему «Конфлікт між особистістю і тоталітарною системою, що знищує незгодних» у творі Марії Матіос «Солодка Даруся».
«Солодка Даруся», або «Драма на три життя» — роман української письменниці Марії Матіос, розповідає про гірку долю Дарусі та її батьків, понівечених радянським НКВД у довоєнний та післявоєнний період окупації радянськими військами Західної України. Події розгортаються у глухому гірському селі Черемошне, що на Буковині.
https://roman.net.ua/books/view_books.php?id=10
Читайте твір за посиланням, що внизу:
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15283
Про автора читайте тут:
Героїв найвідомішого і найпопулярнішого роману Марії Матіос „Солодка Даруся” вперше на театральні підмостки вивели актори Чернівецького театру ім. О. Кобилянської, земляки письменниці, буковинці.
https://lorna-l.livejournal.com/384923.html
А також було створено фільм, презентація кінопроекту збіглися із ювілеєм книжки — десятиріччям із дня виходу роману в Україні. Режисером фільму став львів’янин Олександр Денисенко, учень легендарного польського кінорежисера Анджея Вайди.
Фільм можна переглянути за посиланням:
- Троща – це катастрофа, це бійня, це трощення людських життів.
5.1.Прочитайте роман Василя Шкляра «Троща» та розкрийте тему перемоги людини над обставинами та над собою.
https://knigogo.com.ua/knigi/troshha/
АБО
5.2. Розкрийте тему зради у творі «Троща», яку зачіпає автор у книзі, що слугує мотивацією до неї.
https://knigogo.com.ua/knigi/troshha/
Про автора читайте за посиланням:
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%BE%D1%89%D0%B0_(%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD)
- Зображення трагічної долі людини-особистості в романі «Тигролови» Івана Багряного.
6.1.Розкрийте основну ідею твору перемоги добра над злом. За будь-яких обставин кожен з нас повинен залишатись Людиною.
АБО
6.2.Твір-роздум: “Тільки тут, тільки в нетрях, у цих жорстоких умовах є та справжня людська солідарність, що робить героїчні речі, як звичайні, як свій обов’язок, і ніхто ніколи не здумає назвати їх героїчними”.
АБО
6.3 Твір-роздум: “Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи”
АБО
6.4 Твір-роздум: “В сміливих щастя завжди є!”
Читайте твір за посиланням, що внизу:
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=2820
Про автора читайте тут:
Фільм можна переглянути за посиланням внизу:
http://www.ukrlitzno.com.ua/film-tigrolovi-za-odnojmennim-romanom-ivana-bagryanogo/
Хай щастить!
Розумним!
Добрим!
Сильним!
“РоДоСи 2018 – 2019”
ЧЕТВЕРТЕ завдання
Хай щастить!
Розумним!
Добрим!
Сильним!
“РоДоСи 2018 – 2019”
ТРЕТЄ завдання
- Завдання для всіх
Поекспериментуйте, оберіть свою мандалу й дізнайтеся дещо важливе.
https://bdzhola.com/news/oberit-svoju-mandalu-i-diznajtesja-descho-vazhlive
Яку мандалу обрав(ла) саме ти?
Оберіть мандалу та розмалюйте її. Надішліть малюнок на адресу diasporadityam@gmail.com
Що таке мандала, читайте тут:
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B0
Наступне завдання для кожного на вибір:
- 1. Як ти мрієш провести літні канікули? Напиши про це текст-розповідь.
Або
- 2. Подорож, яка запам’яталася на все життя. Напиши про це текст- розповідь.
Або
- 3. Випадок із життя, який запам’ятався. Напиши про це текст-розповідь.
Хай щастить!
Розумним!
Добрим!
Сильним!

“РоДоСи 2018 – 2019”
ДРУГЕ завдання
Теми робіт:
Хай щастить!
Розумним!
Добрим!
Сильним!
“РоДоСи 2018 – 2019”
ПЕРШЕ завдання
Дорогі друзі, ми розпочинаємо надзвичайну мандрівку в пошуках Атлантиди на ім’я «Україна». Ми віримо, що ви витримаєте всі випробування і ваш корабель із гордою назвою «РоДоСи» пришвартується на острові Мрія!
Життя прекрасне тоді, коли наповнене креативною працею, спілкуванням із прекрасними людьми. У цьому світі, здавалося б такому складному, ми можемо створити свій острів щастя.
Попутного вітру й натхнення усім вам!!!
ПЕРШЕ завдання.
Оберіть одну з тем та один із запропонованих аргументів для роздумів.
На написання робіт дається термін в один місяць. Виконані завдання надсилайте на e-mail до 1-го числа наступного місяця (1-е листопада).
Обсяг твору – 2- 3 сторінки у Ворді потрібно надіслати на адресу diasporadityam@gmail.com.
Прохання перевірити е-майл і дати підтвердження про отримання коду учасника.
Кожна робота повинна починатись з коду учасника та номеру вибраної теми, наприклад:
” Код учасника 2101804
тема 1 варіант 1.2″
Закодовані оцінені роботи будуть розміщені в папці за лінком, що внизу.
Перше завдання буде оцінено до 1-го грудня.
Теми робіт:
1.Хто такий Богдан Гаврилишин?
Виберіть один із аргументів для роздумів:
1.1. Залишаюсь українцем.
Виберіть для роздумів один із розділів, перейшовши за посиланням
http://bhfoundation.com.ua/
або
1.2. Шлях до ефективних суспільств. Дороговказ у майбутнє.
Виберіть для роздумів один із розділів, перейшовши за посиланням
https://pedpresa.ua/wp-
або
1.3. Молодь змінить Україну.
Опишіть, у чому суть програми?
Матеріали тут:
http://bhfoundation.com.ua/
2. Хто такий Петро Яцик?
Матеріали для розкриття теми, виберіть один із розділів:
https://www.e-reading.club/
2.1. Книга Михайла Слабошпицького про Петра Яцика – «Українець, який відмовився бути бідним»
2.2. Людина, що створила себе
2.3. Частина І. Шлях на вершину. Вершина
2.4. Зернина в космосі й людина на землі
2.5. «Мій батько ходив у личаках і їздив на конях»
2.6. Кроки за рідним обрієм
2.7. Бізнес
2.8. Ще раз про етику бізнесу та про багатих і бідних
2.9. Українська ментальність за Петром Яциком
2.10. «Якби ви вчились так, як треба»
2.11. «Енциклопедія українознавства» в його житті
2.12. Гарвард
2.13. Логічна післямова (яка могла бути й передмовою) до спроби портрета Петра Яцика в його звичному інтер’єрі
2.14. Частина ІІ. Відлуння
2.15. Після книжки
2.16. Для чого людина народжується
2.17. Його справа і слава
2.18. Держава на ім’я Петро Яцик
Повний текст тут:
3. Хто такий Ігор Сікорський?
https://kpi.ua/sikorsky-foto
https://kpi.ua/sikorsky-about
4. Що ви знаєте про Леонардо да Вінчі?
https://espreso.tv/article/
https://uk.m.wikipedia.org/
Виберіть одне із тверджень для написання есе про видатного вченого, мислителя та митця:
4.1. Хто не карає зла, той сприяє йому
4.2. Хто в страху живе, той і гине від страху
4.3. Хто не цінує життя, той не заслуговує на нього
4.4. Залізо іржавіє, не знаходячи собі застосування, стояча вода гниє або на холоді замерзає, а розум людини, не знаходячи собі застосування, чахне
4.5. Краще померти, ніж бути в неволі
4.6. Противник, який вказує на ваші помилки, набагато корисніший, ніж друг, який приховує їх
4.7. Хто може йти до джерела, не повинен іти до глека
4.8. Ображаючи іншого, ти не дбаєш про самого себе
4.9. Будь-яку перешкоду треба долати завзятістю
4.10. Жалюгідний той учень, який не перевершить свого вчителя
4.11. Ніщо не можна ані любити, ані ненавидіти, якщо не маєш про це чіткого уявлення.
4.12. Устриці повністю розкривають раковини в повний місяць; краб, який бачить устрицю, кидає всередину неї камінчик або водорість, так що устриця не може знову зімкнутися і стає здобиччю краба. Така доля тих, хто занадто багато відкриває рот і тим самим віддає себе на милість слухача.
4.13. Там, де бракує розумних доводів, їх замінює крик.
4.14. Ніщо так не зміцнює авторитет, як мовчання.
4.15. Той, хто йде за кимось, ніколи не прийде першим.
4.16. Хто сперечається, посилаючись на авторитет, той використовує не свій розум, а скоріше пам’ять.
Хай щастить!
Розумним!
Добрим!
Сильним!